Provádíme veškeré výzkumné, redakční a konzultační služby na klíč ● Poctivě a promyšleně pro vás namixujeme ty nejlepší nápady z minulosti i současnosti ● Jsme na trhu od roku 2001 ● Rodinná tradice od roku 1850

Všechna práva vyhrazena / All rights reserved  
© abcRedakce.cz / 2001–2017

Rešerše Psaní Editace Publikování Propagace Poradenství


Kontaktujte nás nezávazně
pro další informace

Buď telefonicky na hotline čísle

+420 777 865 264 (777 VOLÁNÍ)

nebo pohodlně e-mailem s pomocí našeho jednoduchého on-line formuláře.

Snažíme se být dostupní 24/7

Související služby

›› Psaní textů na objednávku

›› Ghostwriting

›› Copywriting a reklamní texty

›› Texty pro web

›› Optimalizace pro vyhledávače

›› Linkbuilding a zpětné odkazy

›› Copywriting a SEO


Související reference

›› Vytvoření vhodného názvu / jména firmy

›› Vytváříme marketingové texty

›› Ukázky úspěšných názvů

›› Propagace, reklama a zviditelnění


Související články na redakčním blogu ToSiPiš.cz

›› Orwellova pravidla pro psaní kvalitních textů

›› Normostrana není 1650 úhozů, ale 1800 znaků

ÚvodPíšeme textyObchodní názevKniha

Jak vytvořit jméno firmy a proč ho chránit

S pomocí jmen a názvů si k věcem a lokalitám budujeme bližší vztah. Pokud si vytvoříte, nebo necháte vytvořit obchodní název firmy nebo zboží, snáze na sebe upoutáte pozornost a lidé si k vám vybudují vztah. Budete mít jedinečnou vlastní identitu.

S dobrým názvem a dobrými službami budete úspěšní. A úspěch odjakživa lákal piráty. Z toho důvodu je důležité mít marketing vytvořeného jména i jeho právní ochranu pod kontrolou. Ochranná známka není samozřejmostí. Jeden příklad za všechny:

Vytvořené jméno/název a jeho ochrana

Údajně první tuzemskou dušenou šunku vyrobil roku 1857 řezník a uzenář František Zvěřina. Měla nádhernou zlatavo-cihlovou barvu a její chuť byla mimořádně šťavnatá. Její jméno bylo vytvořeno podle města, kde se zrodila. Dostala jméno odvozené od toho, že byla vyrobena v Praze – proto tedy Pražská šunka, obchodní název odvozený místa výroby a kombinovaný s druhem masného výrobku.

Úspěšný produkt brzy napodobila konkurence. Podobně upravenou šunku začali v krátké době vyrábět různí pražští řezníci. Automaticky převzali i obchodní název. Vlastní výrobek s názvem Pražská šunka tak najednou nabízelo několik konkurenčních podniků.

S rozvojem šunky tohoto jména je ovšem spojována především rozvětvená rodina Chmelů. Karlínský uzenář Jan Chmel ji vyráběl už v polovině sedmdesátých let 19. století. Jejím nejslavnějším tuzemským prodejcem se ale stal Antonín Chmel, který ji na vinohradské Zvonařce od roku 1879 vyráběl průmyslově.

Právní ochrana obchodního jména/názvu

Produkt byl jedinečný a vytvořené jméno bylo skvělé. Nicméně ochranu názvu registrací ochranné známky či nějak jinak si pro Pražskou šunku nezajistil

kteří znárodněný podnik na pražské Zvonařce řídili v období komunismu. To je varovný příklad. Pokud vám nestačí, přečtěte si ještě příběh Emanuela Ugge.

Nabízíme vám komplexní servis pro vytvoření, propagaci a ochranu obchodního jména / obchodního názvu. Vaše činnost získá důležitou marketingovou výhodu, kterou vám pomůžeme ochránit.

Výhodný nákup knihy Jak vytvořit obchodní název…