Provádíme veškeré výzkumné, redakční a konzultační služby na klíč ● Poctivě a promyšleně pro vás namixujeme ty nejlepší nápady z minulosti i současnosti ● Jsme na trhu od roku 2001 ● Rodinná tradice od roku 1850

Všechna práva vyhrazena / All rights reserved  
© abcRedakce.cz / 2001–2017

Rešerše Psaní Editace Publikování Propagace Poradenství


Kontaktujte nás nezávazně
pro další informace

Buď telefonicky na hotline čísle

+420 777 865 264 (777 VOLÁNÍ)

nebo pohodlně e-mailem s pomocí našeho jednoduchého on-line formuláře.

Snažíme se být dostupní 24/7

Související služby

›› Psaní textů na objednávku

›› Ghostwriting

›› Copywriting a reklamní texty

›› Texty pro web

›› Optimalizace pro vyhledávače

›› Linkbuilding a zpětné odkazy

›› Copywriting a SEO


Související reference

›› Vytvoření vhodného názvu / jména firmy

›› Vytváříme marketingové texty

›› Ukázky úspěšných názvů

›› Propagace, reklama a zviditelnění


Související články na redakčním blogu ToSiPiš.cz

›› Orwellova pravidla pro psaní kvalitních textů

›› Normostrana není 1650 úhozů, ale 1800 znaků

ÚvodPíšeme textyObchodní názevKniha

Vytvoření názvu firmy a jeho ochrana

Pokud jste už četli náš článek o zanedbání právní ochrany obchodního jména Pražská šunka, zřejmě už chápete nejen význam vytvoření názvu, tedy vymyšlení účinného obchodního názvu, ale i důležitost je známkové ochrany.

O vytvořený název pečujte

Vzhledem k tomu, jaké úsilí vás vytvoření názvu firmy stojí a jak moc je název firmy či výrobku důležitý pro marketing, je třeba o něj pečovat. Ruku v ruce by měla jít jeho propagace a také jeho ochrana. V naší knize Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky popisujeme celou řadu případů, kdy bylo jedno či druhé zbytečně zanedbáno. Výsledkem bylo znehodnocení názvu firmy či označení výrobku. Někdy přitom skvělé obchodní jméno spadlo podnikatelům samo do klína. Nedostatečná ochrana z něj však udělal majetek všech a zároveň ničí. Za všechny jeden příklad:

Emanuel Ugge, jeho taliány a Taliáni

Emanuel Ugge (čte se Užé) byl pražský uzenář italského původu. Ve svém podniku vyráběl vařenou vepřovo-hovězí směs plněnou do střívek a naloženou do láku. Pražané si tuto labužnickou novinku, která vlastně ani nebyla uzeninou, protože se neudila, rychle oblíbili. Zpočátku výrobku říkali „Uggeho pivní pochoutka“, z čehož se posléze stala „Uggovka“, či vlastně „Užovka“. – Nakonec ovšem převážil (s ohledem na Uggeho taliánský původ) obchodní název „talián“.

Ugge byl ve všech ohledech poctivě naturalizovaný Pražák, od roku 1886 pražský měšťan. Vedle svých podnikatelských aktivit byl mnoho let též aktivním členem Sokola, jehož rozkvětu se s láskou věnoval. Byl ostatně osobním přítelem Jindřicha Fügnera, jednoho ze zakladatelů Sokola.

Velkorysost je skvělá vlastnost! Nesmí být ovšem bezbřehá a nekontrolovatelná. Ugge přišel se skvělým produktem, jehož technologii ani obchodní název (možná s ohledem na sokolské bratrství a soudržnost) nijak nechránil. Tak se stalo, že produkt s obchodním názvem talián začali brzy v různé kvalitě vyrábět i nejrůznější konkurenti. Když Emanuel Ugge v létě roku 1907 zemřel, měl tento bezpochyby úctyhodný muž honosný pohřeb. Svůj život naplnil. Čest jeho památce! – K úplné dokonalosti snad už jen zbývalo, kdyby vytvořený název svého produktu pro svou firmu i pro potomky lépe ochránil.

Ochranná známka pro obchodní název

Nechte si od nás vytvořit název a také známkově ochránit jeho unikátní znění. V zajišťování ochranné známky pro název či obchodní značku máme bohaté zkušenosti. Poradíme vám také, čeho se máte vyvarovat nejen z hlediska tvorby názvu, ale i z hlediska marketingové komunikace.

Výhodný nákup knihy Jak vytvořit obchodní název…