Provádíme veškeré výzkumné, redakční a konzultační služby na klíč ● Poctivě a promyšleně pro vás namixujeme ty nejlepší nápady z minulosti i současnosti ● Jsme na trhu od roku 2001 ● Rodinná tradice od roku 1850

Všechna práva vyhrazena / All rights reserved  
© abcRedakce.cz / 2001–2017

Rešerše Psaní Editace Publikování Propagace Poradenství


Kontaktujte nás nezávazně
pro další informace

Buď telefonicky na hotline čísle

+420 777 865 264 (777 VOLÁNÍ)

nebo pohodlně e-mailem s pomocí našeho jednoduchého on-line formuláře.

Snažíme se být dostupní 24/7

Související služby

›› Psaní textů na objednávku

›› Ghostwriting

›› Copywriting a reklamní texty

›› Texty pro web

›› Optimalizace pro vyhledávače

›› Linkbuilding a zpětné odkazy

›› Copywriting a SEO


Související reference

›› Vytvoření vhodného názvu / jména firmy

›› Vytváříme marketingové texty

›› Ukázky úspěšných názvů

›› Propagace, reklama a zviditelnění


Související články na redakčním blogu ToSiPiš.cz

›› Orwellova pravidla pro psaní kvalitních textů

›› Normostrana není 1650 úhozů, ale 1800 znaků

ÚvodPíšeme textyObchodní názevKniha

Stavební kameny pro vytvoření názvu

Pokud máte zájem o vytvoření názvu firmy / zboží, je skvělé, svou vizi dokážete nějak charakterizovat. Možná máte určitý vzor v jiném, už existujícím názvu. Nebo naopak víte, jaký typ názvu nechcete. Úspěšná tvorba názvu vyžaduje, abychom si před začátkem realizace co nejpřesněji definovali vaše představy.

V průběhu vytváření názvu se počáteční vize samozřejmě může vyvíjet a upravovat. Pro tvůrce je nicméně podstatné, když má při tvorbě názvu, respektive při vytváření prvních návrhů takovou startovní pozici, od které se může odrazit konkrétním směrem.

Kritéria pro tvorbu názvu – skladba a charakter

Základní kritéria pro efektivní tvorbu názvu firmy/služby jsme načrtli v našem článku Vytvoření vhodného názvu / jména firmy. Najdete v něm základní nástřel toho nejdůležitějšího. Pokud má být ale název účinný, může tvorbu názvu provázet řada nečekaných úskalí. Při sjednání každé individuální zakázky si proto musíme ujasnit mnoho vašich individuálních požadavků. Například:

Co má tvořit pomyslné »stavební kameny«, nezbytné pro vytvoření názvu? Má to být vaše jméno, druh podnikání, cílová skupina, místo založení podniku, nějaké metaforické vyjádření, novotvar nebo něco jiného? Možností se nabízí celá řada. Každá má své výhody i limity.

Chcete, aby vytvářený název vzbuzoval nějaké pocity nebo asociace? A jak se chcete prezentovat? Chcete působit jako lidové řeznictví na rohu, nebo jako nadnárodní korporace? Chcete název důstojný, rozvážný, vtipný nebo trochu střelený? Počítáte s riziky apelativizace?

Tvorba názvu – Jak se dozvědět maximum informací

Pokud se o tvorbě názvu firmy či zboží chcete dozvědět více, vydali jsme za tímto účelem knihu Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky. Kniha poskytuje cenné rady zadavatelům tvorby názvů (aby věděli, co mají chtít a proč). Příznivý ohlas získala i od čtenářů, kteří se o tvorbu názvu pokoušejí svépomocí. Publikaci si za výhodnou cenu objednejte přímo na webu nakladatele.

Vhodný název firmy, zboží nebo služby může
účinně usnadnit vaše podnikání.

Výhodný nákup knihy Jak vytvořit obchodní název…